Co znamená zkratka „E10“?
Písmeno E = etanol (biosložka v palivu). Číslice 10 = procento biosložky v palivu
Podobné to je např. i s „E5“ nebo „E85“. Tato paliva se prodávají především
v Německu. V České republice je podíl biosložky v palivu 8%.
Proč existuje „E10“?
Dle plánu EU by měl podíl biosložek v palivu stoupat s cílem snižování CO2-emisí.
S prvním zavedením biosložek v palivech (CZ=8%, DE=10%, apod.) se udělal první krok k
plánovanému cíli.
Jak zjistím, jestli moje vozidlo snáší E10?
S jistotou toto dokáže odpovědět autorizovaný dealer značky vozidla. Proto také mají
výrobci vozidel na svých stránkách seznamy, které typy vozidel palivo E10 snáší a které ne.
V zásadě vedou vysoké podíly biosložek k horšímu spalování. Z toho důvodu dochází k
vytváření usazenin na vstřikovačích a ventilech. Efektivita spalování se postupně snižuje.
Proti tomuto efektu účinně
působí MATHY®-BE. MATHY®-BE udržuje palivový systém v čistotě
a brání vzniku závad a drahým opravám!
Proč některá vozidla nesnáší E10?
Etanol (biosložka benzínu) má jiné chemické vlastnosti, než běžný benzín.
To může mít negativní vliv na těsnění, elastomery a různé kovové díly palivového systému.
Např. hliník pod vlivem etanolu silně koroduje. Dále může docházet k netěsnostem palivového
systému, přičemž hrozí nebezpečí vznícení vytékajícího paliva a vzniku rozsáhlých škod
na vozidle.
Co by měli majitelé vozidel tankovat, pokud není palivo E10 do jejich vozidla vhodné?
Majitelé takových vozidel by měli tankovat palivo s maximálním obsahem 5% biosložek.
Průběžné používání MATHY®-BE při každém tankování nabízí nejlepší ochranu!
Je možné aditiva MATHY® do paliv předávkovat?
Pokud minimální obsah nádrže odpovídá objemu rezervy, nemůže se nic stát.
V zásadě by měl být obsah jednoho balení nalit do nádrže před tankováním
a následně nádrž dotankována do plna. Teprve tehdy je ideální funkce aditiva zaručena.
Má nějaký vliv menší než doporučená dávka MATHY® (BE, D a BD)?
Příliš malé dávkování způsobí pouze malou účinnost aditiv MATHY® (BE, D a BD).
Co se stane, když nedodržím doporučený interval dávkování aditiva?
Používání aditiv přes udanou životnost snižuje jejich pozivní vlivy na palivový systém, který přestává být chráněn.
Které díly jsou aditivem MATHY® (BE, D a BD) chráněny?
Aditiva do paliv chrání palivová vedení, nádrž, palivové čerpadlo a vstřikovače.
Také ventily jsou na základě lepšího spalování chráněny proti usazeninám.
Zvýší se výkon motoru při současném používání MATHY® (BE, D a BD)?
Výkon motoru není ovlivněn přímo. Po vyčištění se zlepší efektivita palivového systému
a aditivum vrátí vozidlu jeho původně udaný výkon.
Sníží se spotřeba při současném používání MATHY® (BE, D a BD)?
Spotřeba motoru není ovlivněna přímo. Po vyčištění se zlepší efektivita palivového systému
a aditivum vrátí vozidlu jeho optimální spotřebu.
Jaké problémy mohou být odstraněny průběžným používáním MATHY® (BE, D a BD)?
• Opotřebení díky nedostatečnému mazání na dílech, které mají být palivem mazány
(ventily, vstřikovače a palivové čerpadlo)
• Vysoké hodnoty emisí
• Vysoká spotřeba
• Nepravidelně běžící motor
• Motor špatně startuje
• Vytváření kalu/šlemu v nádrži
• Koroze palivového systému
Jak dlouho je možné aditiva MATHY® (BE, D a BD) skladovat?
Aditiva v neotevřených plechovkách mají plný účinek po dobu dvou let!
Kde všude je možné aditiva MATHY® (BE, D a BD) použít?
Příslušné aditivum je možné použít ve všech benzínových čtyřtaktních motorech a
dieselových motorech. Tj. auta, motocykly, lodě, užitková vozidla, generátory
(a jiné stabilní motory).
Mohou být aditiva MATHY® (BE, D a BD) použita v nových vozidlech?
Samozřejmě že ano. Aditiva brání vzniku negativních vlivů, usazenin a udržují palivový systém v čistotě a dobré kondici. Předchází se tak vážným závadám a drahým opravám.